Bestellen
Hoe weet ik of een product op voorraad is?
Bij elk product staat boven de winkelmandknop hoeveel producten er direct op voorraad zijn. Staat er op beschikbaar via nabestelling dan kunnen ze wel besteld worden, maar moeten wij ze nog bestellen bij de groothandel en worden ze verzonden zo gauw ze bij ons binnen zijn. In 80% van de gevallen is het de volgende dag al leverbaar.
Wat betekent op nabestelling?
Op nabestelling betekent dat wij het product niet direct op voorraad hebben, maar wel kunnen bestellen en binnen een paar dagen kunnen leveren. Gemiddeld is de levertijd 2 tot 3 werkdagen extra, mocht dit anders zijn dan ontvang je hierover bericht.
Betalen
Wat zijn de betaalopties?
Bij Nederland zijn dat Ideal, eigen bankoverschrijving en achteraf betalen via Klarna.
De vooraf betalen opties zijn met Ideal via Mollie en zelf overschrijven naar ons rekeningnummer; NL67 RBRB 8835 7563 75 tnv De hobbyvlinder. Achteraf betalen is mogelijk via Klarna.
Voor België en Duitsland hebben wij ook Bancontact, Belfius, KBC/CBC.
Kan ik achteraf betalen?
Ja, achteraf betalen is mogelijk via Klarna. Er wordt bij deze optie wel €1,- aan administratiekosten berekent.
Kun je een VVV cadeaubon inwisselen bij Goedkoopkatoengaren?
Nee, het is bij ons niet mogelijk om met VVV bonnen te betalen.
Levering
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Wij versturen kleine bestellingen met PostNL brievenbuspost.
Brievenbusdozen en pakketten versturen wij met DHL, gemiddeld is de levertijd 1 – 2 werkdagen. In drukkere tijden, zoals rond de feestdagen, kan de levertijd wat oplopen. Een brievenbusdoos en een pakket wordt verzonden met een track & trace code. De code ontvang je in de mail waarin staat dat de producten zijn verzonden, zodat je het pakket kunt volgen.
Wat zijn de verzendkosten binnen NL?
Voor bestellingen tussen de 350 gram en 2kg binnen NL rekenen wij €4,25. Voor pakketten boven de 2kg rekenen wij €6,50.
Bestellingen boven de 75,- worden gratis verzonden.
Versturen jullie naar België?
Ja, wij versturen naar België. Wij rekenen een vast bedrag van 13,31 voor de verzendkosten.
Bestellingen boven de 75,- worden gratis verzonden.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Wanneer de bestelling een brievenbusdoos of pakket is, dan is deze te volgen met de track & trace code. Bestelling die met postzegels zijn verstuurd, zijn niet te volgen.
Kan ik mijn pakket ook bij een afhaalpunt laten bezorgen?
Een pakket verstuurd met DHL kan ook worden afgeleverd bij een DHL afhaalpunt bij jou in de buurt. Geef aan in de opmerkingen van jouw bestelling bij welk DHL afhaalpunt je het liefst het pakket wilt afhalen. Wij zorgen dat het daar wordt afgeleverd.
Brievenbuspost en brievenbusdozen worden alleen thuis afgeleverd en niet bij een afhaalpunt. Deze passen gewoon door de brievenbus.
Wat als mijn bestelling niet geleverd is?
Neem dan contact op met onze klantenservice via het Contactformulier onder aan de pagina.
Wat als mijn bestelling incompleet is?
Neem dan contact op met onze klantenservice via het Contactformulier onder aan de pagina.
Kan ik de bezorgtijd, -datum veranderen?
In het bestelproces is de bezorgtijd of -datum niet zelf te kiezen. Wij versturen alles zo snel mogelijk na het plaatsen van jouw bestelling. Wel is het mogelijk om bij de opmerkingen aan te geven dat wij de bestelling pas na een bepaalde datum mogen versturen.
Retourneren
Hoe werkt retouren?
Bij ons kun je fysieke producten binnen 7 dagen retourneren. Bollen wol/garen kunnen altijd geretourneerd worden ook na de 7 dagen, mits de bol nog volledig is, met wikkel en geen rookgeur bevat. Digitale producten kunnen niet worden geretourneerd.
De retourkosten nemen wij niet voor onze rekening. Meer informatie over het retourneren vind je bij ons Retourbeleid.
Ontvang ik mijn verzendkosten terug bij een retour?
Bij het retourneren van de gehele bestelling ontvang je de oorspronkelijke verzendkosten terug, niet de kosten van het retourneren. Ontvangen wij een deel van de bestelling terug, ontvang je alleen het bedrag van de producten terug.
Wat is het retouradres?
Het retouradres is : Goedkoopkatoengaren; Pluimgraaf 16; 1567AB Assendelft
Als afleveroptie voor een pakket is het voordeligst om het af te laten leveren bij een DHL servicepunt: DHL Servicepunt Westknollendam. Meer informatie over het retourneren vind je bij ons Retourbeleid.
Kost retourneren geld?
ja, de kosten van het terugsturen zijn voor jouw rekening. De voordeligste optie is om het bij een DHL servicepunt af te laten leveren; in ons geval DHL Servicepunt Westknollendam. Meer informatie over het retourneren vind je bij ons Retourbeleid.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg na een retourzending?
Nadat een retourzending bij ons is aangekomen, zal het maximaal 1 week duren voordat het geld is teruggestort.
Algemeen
Hoe bereik ik de klantenservice?
Wij zijn het snelst te bereiken via het contactformulier en via Whatsapp.
Heb je een vraag? Mogelijk is het antwoord te vinden in onze FAQ. Is dit niet het geval, kun je altijd contact op nemen met Minou of Saskia.
We beantwoorden je vraag zo snel als voor ons mogelijk.
Wij hebben een telefoonnummer, maar zijn hier niet vaak direct te bereiken, door andere werkzaamheden. Mocht ik niet opnemen, kun je inspreken op de voicemail of een bericht sturen via Whatsapp. Het telefoonnummer om te bellen en naar te Whatsappen is 075-2070032.
Wat zijn de openingstijden?
Wij zijn online 24-uur per dag open, maar wij hebben geen bezoekadres, wel een afhaaladres. Een afspraak om artikelen af te halen kan gemaakt worden op elke dag tussen 14:00-19:00u. Noteer je voorkeursdagen/tijd bij je bestelling. Dan is een bericht via het formulier of whatsapp niet nodig.
Waar kan ik een review achterlaten?
Een review kun je op dit moment alleen aan ons emailen. Wij vinden het altijd leuk als je ons zelf een bericht stuurt met jouw bevindingen, hier kunnen wij van leren en onze dienstverlening door verbeteren.
Vragen over garen
Welke brei of haaknaald heb ik nodig als er pendikte 3,5-4mm staat?
De pendikte is afhankelijk van hoe strak of los je zelf haakt/breidt. Haak je heel strak dan is het mooier om een grotere pendikte te nemen, dus wanneer er bij een garen 3,5 – 4mm staat is aan te raden om met 4mm te starten. Werk je voor het eerst met een nieuw soort garen, maak dan eerst een proeflapje van ongeveer 10 x 10cm met verschillende haak- of breinaalden om te voelen en zien wat het mooist is.
Wat is gemerceriseerd katoen?
Katoen garen met een extra glans en sterker dan onbewerkt katoen garen. Gewoon katoen garen is zachter, iets matter in kleur en na het spinnen alleen geverfd. Gemerceriseerd katoen is na het spinnen en verven in een bad gelegd met loog waardoor de vezels sterker worden, de kleur krijgt door de weerkaatsing van licht meer glans en is wasbaar tot 60 graden. Wassen is wel altijd beter op lagere temperaturen, dus als het niet hoeft, dan liever wassen op 20, 30 of 40 graden.